تعمیر ایسیو در کرج (کلینیک برق و انژکتور حامد)

تعمیر ایسیو در کرج کلینیک برق و انژکتور حامد

  • در ابتدا می خوانیم:

ECU چیست؟

ECU یا کامپیوتر خودرو قطعه ای الکترونیکی است به معنای واحد کنترل الکترونیکی (Electronic Control Unit) که وظیفه اش کنترل و هماهنگی بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری می باشد. هر ECU دارای تعدادی سنسور می باشد که در قسمت های مختلف خودرو و موتور قرار داشته و اطلاعاتی را در رابطه با نحوه کارکرد خودرو به ECU مخابره می نماید. همچنین برخی سنسورها نیز با دستور مستقیم کامپیوتر خودرو عمل کرده و در صورتی که کامپیوتر درست کار نکند، این سنسور ها از کار خواهند افتاد. هر چه تعداد این سنسورها بیشتر باشد، مسلما کامپیوتر درک بهتری از شرایط موتور پیدا کرده و می تواند شرایط بحرانی کارکرد موتور را بهتر تشخیص دهد.

تعمیر ایسیو در کرج
تعمیر ایسیو در کرج

ایسیو خودرو از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

ایسیو به عنوان یک مینی کامپیوتر تخصصی دارای قسمت های مختلفی است شناخت قطعات ایسیو یکی از موضوعات مهمی است هنگام تعمیرات ایسیو می بایست مورد توجه قرار گیرد. کانکتورها و پین ها، پوسته یا بدنه اصلی که گاها به آن رادیاتور نیز گفته می شود، برد الکترونیکی یا همان کیت ها، درپوش یا پوسته پایینی و همچنین پلاک از قسمت های اصلی یک ایسیو به شمار می روند.

از دیگر قسمت های مهم این قطعه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مبدل‌های داده های آنالوگ به دیجیتال: این قطعات داده های آنالوگ مثل سنسور اکسیژن را به داده های دیجیتال تبدیل می کنند تا عیب یابی راحت تر انجام شود.
  • مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ: همانطور که تبدیل داده های آنالوگ به دیجیتال لازم است، گاهی تبدیل داده های دیجیتال به آنالوگ برای اجرای فرمان لازم است و از این مبدل ها استفاده می شود.
  • فرم دهنده‌های سیگنال: این فرم دهنده ها برای تنظیم نمودن ورودی یا خروجی های از پیش خوانده شده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • خروجی‌های دیجیتالی H Level: این خروجی ها برای کنترل جرقه‌زنی شمع‌ها، باز و بسته شدن انژکتور و همچنین روشن و خاموش شدن فن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وظایف اصلی ECU

به طور کلی یک ECU در خودرو قادر است وظایفی همچون نظارت بر کارکرد کلی موتور، نمایش اطلاعات کارکرد موتور به راننده، نمایش میزان مصرف سوخت، نمایش میزان باد لاستیک، نمایش باز و بسته بودن درب ها، نمایش هشدارهای مربوطه، تنظیم مصرف سوخت، تنظیم درجه پاشش سوخت در انژکتور خودرو، تنظیم میزان آلایندگی، شناسایی وضعیت های بحرانی خودرو، محاسبه کارکرد خودرو با استفاده از داده های خروجی و غیره می باشد.

در کل هر کامپیوتر خودرو وظیفه ثبت و ضبط همه حالات و کارکردهای خودرو را داشته و با استفاده از این اطلاعات قادر است تمامی وضعیت های خودرو را درک نماید. اصلی ترین وظیفه این قطعه تنظیم درجه و زمان پاشش سوخت در انژکتور خودرو می باشد. اگر در این وظیفه خللی ایجاد شود مسلما عمل احتراق در خودرو به درستی انجام نشده و ممکن است خودرو به درستی کار نکند و یا آلایندگی زیادی را ایجاد نماید.

عیب یابی خودرو نیز از طریق ECU خودرو انجام می شود به این طریق که دستگاه دیاگ خودرو به ECU متصل شده و با استفاده از اطلاعات ثبت شده در کامپیوتر خودرو اقدام به بررسی و تطابق اطلاعات با استاندارد های موجود می نماید و سپس عیب یابی خودرو انجام می گیرد

.

ایسیو نیز به عنوان یک قطعه مهم گاها دچار عیب و خرابی می شود. از مهمترین علائم خرابی ایسیو می توان به این موارد اشاره کرد:

  • روشن‌شدن چراغ چک موتور: متداول ترین راه نشان خرابی در ایسیو روشن شدن چراغ چک است. اگر با این مشکل مواجه شدید، حتما در اولین فرصت مشکل را از طریق دیاگ بررسی کنید.
  • جرقه نزدن در سیلندرها: خرابی ایسیو گاها باعث جرقه نزدن در تعدادی از سیلندرها شده و بد کارکردن موتور را به همراه دارد.
  • کاهش قدرت موتور: یکی دیگر از علائم شایع خرابی کاهش قدرت خودرو است. اگر با این مشکل مواجه بودید با استفاده از دیاگ مشکل را بررسی کنید.
  • روشن ‌نشدن پیشرانه: یکی دیگر از علائم خرابی ایسیو روشن نشدن پیشرانه خودرو است. اگر با چنین مشکلی واجه بودید، حتما ایسیو را چک کنید.

از طریق دیاگ خودرو می توانید مشکلات ایسیو را شناسایی کرده و به تعمیر و عیب یابی ایسیو مشکلات ایجاد شده بپردازید.

Professional car mechanic working in auto repair service.
  • حال به سراغ مطلب اصلی میرویم:

تعمیرات تخصصی انواع ایسیو خودرو در کلینیک برق و انژکتور حامد با 60 روز گارانتی

تعمیر انواع ایسیو شامل :

  • تعمیر و عیب یابی ای سی یو های بوش شامل : BOCSH ME 17.9.71 , EASY U2.5 , ME 7.4.9NG , M7.4.4 , ME 7.4.4 , ME7.4.5 , ME7.4.11 , M 7.9.7 , M 7.9.7.1 , MAW , MP7.3 , MP5.2 و …
  • تعمیر ایسیو های ساژم شامل مدل های : SL96D – ۱۱ , SL96D-10 , SL96 – ۱۰LC , S2000-32 , S2000-25 , S2000 – ۳E , S2000-3F , S2000 – PL4 و …
  • تعمیر ایسیو های زیمنس شامل : CI1 , CI2 , CI3 , CI4 , CI5 , CI6 , CI7 , CI8 , CIM , CGE , CGX , CIX 48 , SSAT , LZNF-GCU13 و …
  • تعمیر ایسیو های ولئو / والئو شامل مدل های : PL4FC5 , ILC , LC , SLC , PL4FC5E , J34P , J35P , VB44 CNG BIFUEL , SAX 500 و …
  • تعمیر ایسیو خودروهای داخلی مانند : پژو ۴۰۵ ، پژو ۲۰۶ ( تمامی تیپ ها )، پژو ۲۰۶ sd ( تمامی تیپ ها ) ، پژو پارس ( تمامی تیپ ها ) ، دنا ، دنا + ، سمند ، مگان ، رانا ، زامیاد و تمامی خودروهای تولید داخل
تعمیر ایسیو در کرج

کلینیک برق و انژکتور حامد از سال 1390 در امر آموزش و تعمیرات تخصصی ECU خودروهای داخلی فعالیت خود را آغاز نموده است. در طی این سالها توانستیم دانش خود را در زمینه تعمیرات ایسیو خودروهای داخلی بالا ببریم و نتیجه آن تعمیر بیش از 850 ایسیو بوده است .

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تعمیر ایسیو ( داخلی ) و سایر بردها و قطعات الکترونیکی خودرو با شماره های زیر تماس حاصل نمایید .

کلینیک برق و انژکتور حامد
تعمیر ایسیو در کرج
تعمیر پمپ abs در کرج
حامد پورکریمی

جهت مشاوره و تماس با شماره زیر در ارتباط باشید

حامد پورکریمی

خدمات بیشتر

ریمپ خودرو در کرج

تعمیر پمپ abs در کرج

تعمیر ایربک در کرج

تبلیغات:خرید لباس زیر

5/5 - (7 امتیاز)

یک دیدگاه برای “تعمیر ایسیو در کرج (کلینیک برق و انژکتور حامد)”

  1. نقاط قوت
    • آدرس فروشگاه هم سر راست هست
    • قیمت به شدت مناسب
    • برخورد عالی
    • کیفیت در کار
    • سریع

    خدماتشون عالی بود و خیلی سریع و حرفه ای کار رو انجام دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

جهت ارتباط سریع با مهندس پورکریمی می توانید از این فرم استفاده کنید